2010. augusztus 2., hétfő

Kukoricakrémleves

Gyönyörű napsárga, igazi nyári leves.

Nigella Lawson receptje. A hölgyhöz meglehetősen ambivalens a viszonyom: megunhatatlanul szeretem nézni a műsorait, az ételeivel, receptjeivel azonban már jóval kevésbé szimpatizálok... van azonban néhány - legalábbis általam annak tartott - egészen jópofa, kipróbálásra és újbóli elkészítésre is érdemes receptje.
Ez is egy ilyen.

Gyerekjáték elkészíteni.
A csavar benne az, hogy előbb pürésítjük a hozzávalókat és ezt követően főzzük készre a levest. No, meg az elsőre talán meglepő hozzávaló: a búzadara, ami belekerül. Remek alkotóelemnek bizonyul azonban: teltté, krémesen sűrűvé teszi az ételt.

Írhatnám, hogy idei, frissen morzsolt kukoricából készült és ettől aztán minden ízében és elemében nyári, ez azonban nem igaz. Mélyhűtött, morzsoltból készítettem, ettől is volt ennyire gyors, de aki szép idei kukoricához jut és van ideje morzsolgatni, egy próbát azt gondolom megér, friss kukoricából elkészíteni.
Egy meleg nyári napon könnyű, önálló fogásként is megállja a helyét, kukoricalisztből tortilla chpissel jó kis ebédem kerekedett belőle.

Kukoricakrémleves

Hozzávalók (3-4 adaghoz)
1/2 kg mélyhűtött, morzsolt kukorica
2 szál újhagyma
1 kis gerezd fokhagyma
3 evőkanál búzadara (teljes kiőrlésű bio tönkölydarát használtam)
1 zöldségleveskocka (Alnatura bio zöldségleveskockát használtam)
kukoricalisztből készült tortilla chips a tálaláshoz (Alnatura tortilla chipset vettem hozzá)

Elkészítés:
A kukoricát forró vízzel nyakon öntöttem. 1-2 percet vártam, a vizet leöntöttem, a kukoricát pürésítettem. A kukoricapüréhez adtam a karikákra vágott újhagymát, belenyomtam a fokhagymát, hozzászórtam a búzadarát, a napsárga pépet ezekkel is összepürésítettem.
Lábasba kanalaztam a masszát, felöntöttem szűk 1 liter vízzel. Mikor felforrt, beledobtam a zöldségleveskockát és forrástól számított 10-15 percig főztem. Érdemes közben figyelni rá és kevergetni, nehogy odakapjon az edény aljára.
Negyed óra elteltével kész is a leves. Utána lehet sózni picit, ha szükséges.
Tálkába szedtem, tortilla chipssel tálaltam.
(Nigella a műsorában sajtos tortilla chipssel tálalta: szétterített tortilla chipset egy tepsi aljában, megszórta reszelt sajttal és 200 fokos sütőben ráolvasztotta a sajtot.)

1 megjegyzés:

viri írta...

Nekem a Borsókrémleves nagy kedvenc. Pedig nem is igazán szeretem a borsót. Mentát és citromot is szoktam beletenni.